Православна Церква 7 липня вшановує пам’ять великого праведника, святого пророка Іоана Хрестителя. Традиція вшанування святих склалася ще за апостольських часів. Сатана боїться заступництва Божих Святих, але він не може нашкодити їм, тому заступає дорогу до них тим, хто потребує допомоги святих.
Християнство прийшло на Русь язичницьку і відтіснило слов’янське багатобожжя. Проте язичницькі традиції, які панували віками, зникли не так просто. Водночас деякі народні звичаї набирали нового змісту і поступово приходили у відповідність до християнських норм.
Так було і при встановленні свята Предтечі Господнього Іоана. Потрібно було викорінити в народі поганську традицію, пов’язану з розбещеністю, ворожінням і поклонінням стихіям природи. Усі дохристиянські марновірства, які прийшли з глибини століть, особливо виявилися наприкінці червня на початку липня. Саме тоді наші предки-язичники святкували Купала. Купала вважався богом плодів земних, чи то третім, чи то п’ятим за значущістю після Перуна. На початку жнив цьому ідолу при-носили жертви. Тоді на полях запалювали багаття, а хлопці та дівчата, увінчані квітами, танцювали біля вогню і скакали через нього. Закінчува-лися ці «забави» ворожінням, купанням голяка та відвертою розпустою.
В наш вік «толерантності та гуманізму» відбувся новий сплеск найнижчих, до елементарного простих вірувань, які не потребують ні розуму, ні знань. Причин тому багато, але головна з них – духовна безхребетність та бажання насолод.
У ЗМІ в ці дні практично не згадують про свято Іоана Хрестителя, а наперебій голосять лише про Івана Купала, з описом ворожильних практик, характеристикою дванадцяти трав для вінків, технологіями виготовлення оберегів та текстами замовлянь. Мета одна – зробити з православного свята, дня пам’яті та молитов, бісівське зборище та чергове святкування похоті.
Ще раз наголошуємо: свята Івана Купала не існує. Є православне свято – народження Іоана Хрестителя і язичницьке – Купала. Віруючій людині слід пам’ятати, що нескінченні нама-гання лукавого надати іншого значення цьому дню, ображають того, хто колись зворушив серця людей проповіддю про покаяння і своїм полум’яним закликом приготував шлях Самому Богу.
